close
OptimaliserenProductenSoftware

Drie tips om jouw bedrijfsprocessen efficiënter in te richten

Drie tips om jouw bedrijfsprocessen efficiënter in te richten

In veel ondernemingen staat het maken van winst centraal. Het maken van winst zorgt er namelijk voor dat de onderneming weer verder kan groeien. Nu zijn er verschillende manieren om winst te maken voor ondernemingen. Je kunt dit doen door meer te verkopen, goedkoper in te kopen of juist door beter te worden in hetgeen dat je nu al doet. Dit doe je door bijvoorbeeld de bedrijfsprocessen efficiënter in te richten. Benieuwd hoe je dit doet? Lees dan snel verder. In deze blog geven we je namelijk enkele tips die je hierbij kunnen helpen!

Factureren

Factureren was vroeger een tijdrovend en inefficiënt proces. Dit is door de jaren heen gelukkig verandert. De eerste stap naar efficiënter factureren zit hem in het online factureren. Je kunt de factuur opstellen en direct versturen. Door de facturen per e-mail te versturen heb je altijd bewijs van verzending en komt de factuur direct aan. Je zit door het online factureren niet meer met problemen als niet aangekomen facturen. Een volgende stap hierin is het automatisch factureren. In het geval van automatisch factureren heb je als het goed is helemaal geen omkijk meer naar het opstellen van facturen- en herinneringsfacturen.

Sociaal intranet

Een sociaal intranet is een privé internetomgeving die door medewerkers van jouw onderneming gebruikt kunnen worden. Hierin kunnen op een veilige manier nuttige bedrijfsdocumenten onderling gedeeld worden. Dit is met name nuttig voor nieuwe medewerkers. Ze kunnen in één keer bij alle intern gedeelde bedrijfsdata en kunnen al snel de werkzaamheden op de juiste manier uitvoeren. Dit scheelt enorm veel tijd rondom het inwerken van nieuwe medewerkers!

Maandelijkse meetings

We raden het iedere onderneming aan om een maandelijkse meeting met het personeel te organiseren. Dit hoeft geen meeting met al het personeel te zijn, maar kan ook prima een meeting zijn met afgevaardigden die wel al het personeel representeren. Het personeel loopt namelijk in de dagelijkse werkzaamheden tegen bottlenecks binnen de organisatie aan. Tijdens deze maandelijkse meetings kunnen de bottlenecks per afdeling binnen de organisatie worden aangekaart. Zo pak je het probleem in een zo vroeg mogelijk stadium aan en kan er ook zo snel mogelijk weer een efficiëntieslag gemaakt worden.