close
Innovatie

Je eigen webshop in elektronica en televisies: hoe blijf je onderscheidend?

Je eigen webshop in elektronica en televisies hoe blijf je onderscheidend

Bijna iedereen heeft een tv in huis. Hoewel we bijna geen kabel-tv meer kijken, maar gebruikmaken van streamingdiensten als Canal+, wordt het tv-scherm nog steeds gebruikt als medium. Sinds de opkomst van het internet wordt het steeds moeilijker om je als ondernemer te onderscheiden. Zeker als jij een webshop hebt in elektronica en tv, aangezien er daar duizenden van bestaan. Zo blijf jij als webshop in elektronica en tv toch onderscheidend.

Aantrekkelijk beeldmateriaal

Klanten vallen voor aantrekkelijk beeldmateriaal van de producten die jij aanbiedt. Je hebt er als verkoper echt baat bij om mooie foto’s te maken van jouw producten. Plaats niet alleen een kale foto van de tv, maar ook van de tv in een setting zoals een woonkamer. Daarnaast zijn ervaring video’s van bijvoorbeeld klanten ook een uitstekende manier om mensen over de streep te trekken om bij jou te kopen.

Wees persoonlijk

Chatbots zijn misschien wel de grootste ergernis van de mens anno 2024. Hoewel AI steeds meer kan, pikken we klantenservice via AI er nog steeds gewoon uit. Mensen willen bij een vraag kunnen praten met iemand van vlees en bloed. Biedt dus ook die mogelijkheid! Geef de klant de mogelijkheid om makkelijk telefonisch, via de mail en eventueel ook via Whatsapp contact op te nemen en zorg in deze gesprekken ook voor een persoonlijke benadering, zodat de klant zich bij vragen of klachten gehoord voelt. Dit zorgt voor mond-tot-mond-reclame en voor terugkerende klanten.

Je klanten bereiken

Veel webshops bereiken klanten door ze automatisch na een eerste aankoop in te schrijven op een nieuwsbrief. Dit mag ten eerste niet en ten tweede vinden veel mensen dit ontzettend irritant. Dé manier om momenteel relevant te blijven en klanten aan je te binden is sociale media. Zorg voor een aantrekkelijke pagina waar je klanten up to date houdt over nieuwe producten en eventueel achter-de-schermen-video’s kunt plaatsen. Op zowel Tiktok als Instagram kun je je post laten sponsoren, waardoor deze ook in beeld komt bij mensen die jou nog niet volgen, maar die eventueel wel interesse hebben in de producten die jij aanbiedt.