close

Marketing

MarketingOnline

Hoe scoort jouw website in Google?

Hoe scoort jouw website in Google

Anno 2022 lijkt er bijna niets belangrijker te zijn dan het scoren in zoekmachines als Google. Dat is natuurlijk niet heel erg gek, aangezien de invloed van het internet enorm groot is en hier tegenwoordig vrijwel alles op gebeurt. Het goed scoren in Google is over het algemeen best een vak apart. Hier komen specifieke termen bij kijken en is het geen overbodige luxe als je hier wat verstand van hebt. Met een beetje hulp van een passend online marketing bureau en nuttige blogs op het internet kun je in ieder geval heel ver komen. Ontdek hier hoe jij misschien wel nog beter kunt scoren in websites als Google!

De juiste SEO-teksten

Dat SEO-teksten veel invloed hebben op je positie in Google is voor de meeste mensen wel duidelijk, maar hoe een goede SEO-tekst er ongeveer uit moet zien is vaak een lastigere vraag. Een groot deel van de website-eigenaars besteedt dit deel van het scoren in Google graag uit en daar is natuurlijk niets mis mee. Wél is het handig dat als je een SEO-tekst zelf zou willen schrijven, je rekening houdt met de manier waarop deze teksten geschreven dienen te worden. Allereerst is het belangrijk dat je ‘to the point’ blijft schrijven. Door de lezer te blijven prikkelen met korte, bondige zinnen blijft de aandacht plakken en zal je zien dat er al snel meer lezers tevoorschijn zullen komen. Meer bezoekers op je pagina laat aan Google zien dat je pagina in dat opzicht in ieder geval relevant is en dus zal je een verhoging van je Googlepositie herkennen!

Een .nl domein

Als je nog helemaal niet bent begonnen met het nadenken over de specifieke content die je op je website wilt laten zien en eigenlijk nog helemaal niet bent begonnen met het inrichten van een website is het goed om bij het begin te beginnen. Op het moment dat jij een domeinnaam wilt aanschaffen raden we je aan om – mits je binnen de Googleposities van Nederland wilt stijgen – een .nl domein te hanteren. Google hecht in Nederland veel waarde aan websites met een .nl extensie en dus zal jouw eerdergekozen .com extensie misschien wel de reden zijn dat je minder goed in Google gevonden kunt worden.

Hulp van specialisten

We raden je tot slot aan om hulp van specialisten in te schakelen als je hoger wilt scoren in zoekmachines als Google. Dit heeft er met name mee te maken dat je eenmaal niet alles kunt weten en er juist in deze branche zoveel komt kijken bij het hoger scoren in Google. Breng daarom bijvoorbeeld eens een bezoekje aan een bedrijf als HV Media om er zeker van te zijn dat jouw website straks beter scoort!

read more
MarketingProducten

Online verkopen als side hustle

Online verkopen als side hustle

Er zijn tegenwoordig veel verschillende manieren om online geld te verdienen. Hoewel men vaak denkt dat er al te veel mensen zijn die de markt domineren is niks minder waar. Deze online entrepreneurs zijn ook ergens begonnen en jij kunt dat ook!

Dropshipping

Het doorverkopen van spullen, ook wel ‘’dropshippen’’ genoemd is wanneer je ergens uit bijvoorbeeld China spullen inkoopt en ze dan tegen meer geld doorverkoopt via online marktplaatsen. Een van de vele manieren om dit te doen is bijvoorbeeld om de spullen door te verkopen op Amazon of andere geautomatiseerde verkoop websites.

De producten die verkocht worden komen meestal van het Chinese Alibaba. Denk maar goed na over al die populaire producten die je op TikTok ziet, die kun je op die marktplaats voor een veel lagere prijs vinden. Mensen die dit al langer doen zoeken zelf leveranciers op en kunnen spullen van iets betere kwaliteit leveren.

Print on demand

Zie je wel eens vaker op Instagram t-shirts en andere kleding langskomen waar karakters van je favoriete serie op staan. Deze zijn niet altijd door grote bedrijven gemaakt, maar soms door slimme entrepreneurs die een gat in de markt zagen. Door bijvoorbeeld services te gebruiken als Printify kunnen ze eenvoudig custom kleding ontwerpen.

Daarna plaatsen ze dit op een verkoopwebsite zoals Etsy. Dan denk je toch ah nee ik ga toch niet stapels met dozen aan die kleding in mijn huis bewaren en alles met de hand versturen. Ik ben niet PostNL en ik ben ook geen pakhuis! Dit is precies waar deze print on demand services mee helpen. Zodra er een aankoop wordt gedaan word dit automatisch naar het printbedrijf gestuurd en produceren zij de kleding en sturen ze het voor je op. Je word na het publiceren en marketen bijna slapend rijk!

Referrals

Wil je geld verdienen door producten te promoten maar totaal geen zin om zelf iets te verkopen? Als je een influencer bent kan dit mooi uit komen als je je gaat binden aan merken. Zij geven je dan een code die je aan je volgers kan doorgeven waarmee ze korting kunnen krijgen op de producten die je promoot. Leuk denk je vaak dan, zij korting, zij blij. Het prachtige is dat elke keer als zij iets kopen,dat het bedrijf een vast bedrag of een percentage van de aankopen van je volgers krijgt.

Foto’s

Ben je een aspirant fotograaf menigte? Mensen kunnen geld verdienen door mooie foto’s te maken en deze te verkopen aan websites als StockPhoto en Shutterstock. Zij gebruiken foto’s voor advertentiedoeleinden en hebben een galerij waar schrijvers uit kunnen kiezen om te gebruiken in hun inhoud. Een aantal van deze foto’s worden zelfs gebruikt voor de covers van bestsellers. Dit zou je kunnen gebruiken als promotie om je fotograaf carrière te lanceren.

Mensen die geen foto’s beschikbaar hebben, kunnen brainstormen over een aantal ideeën, een camera pakken van een plaatselijk pandjeshuis en beginnen met klikken op de sluiter. Creatieve en leuke beelden die wat geld kunnen binnenharken zullen zich waarschijnlijk ontwikkelen.

Producten voor meer waarde verkopen op amazon

Deze laatste side hustle nemen we over van onze Amerikaanse vrienden. Daar is het gebruikelijk dat als je gaat winkelen je met de Amazon verkoop app sommige producten checkt. Dan kan het soms zijn dat de producten die je voor je hebt meer waard zijn op Amazon dan in de winkel. Na het product gekocht te hebben in de winkel neem je het mee naar huis, bied het te koop aan op Amazon en verstuurt het dan naar een van hun pakhuizen. Deze side hustle vraagt iets meer tijd en inspanning.

read more
InnovatieMarketingOptimaliseren

Heb je een webshop? Check deze tips om deze zomer te groeien

Heb je een webshop Check deze tips om deze zomer te groeien

Een eigen webwinkel runnen is één ding, maar het laten groeien van je webshop is een tweede en natuurlijk enorm belangrijk. Het bereik van je eigen webshop vergroten, zodat je meer klanten werft en meer inkomsten genereert, is gelukkig goed mogelijk. Maar hoe pak je dit aan? Wat kun je zelf doen om jouw webshop een boost te geen, zodat deze komende zomer lekker doorgroeit? Meer dan je denkt! Onze tips gaan je helpen om meer te halen uit je webwinkel dan je nu doet. Succes en geniet alvast van de extra conversie en omzet die jouw webwinkel binnenkort gaat opleveren!

Maak slim reclame door je verpakkingen te bedrukken

Misschien verzend je jouw producten momenteel in een wat kale verpakking zonder opdruk, omdat je denkt dat dit voordelig is. Stop hiermee en kies voor goedkoop verpakkingen bedrukken met een goed zichtbaar logo en uiteraard – in koeienletters of in een subtiel lettertype – jouw bedrijfsnaam erop. Goedkoop verpakkingen bedrukken en stickers op rol gebruiken zorgt ervoor dat meer mensen in contact komen met jouw onderneming. Je wordt dus vanzelf bekender en gaat dat uiteindelijk merken aan een mooie omzetgroei komende zomer en daarna!

Zorg dat je opvalt met iets unieks

Een andere cruciale voorwaarde om je webwinkel een groei-injectie te geven, is door op een of meer vlakken onderscheidend te zijn. Er zijn op dit vlak tal van mogelijkheden. Zo kun je opvallen via een specialistisch productaanbod, een scherpe prijsstelling, via branding of door een unieke (klanten)service te bieden. Jezelf en jouw webshop positief onderscheiden van de concurrentie is dus de grote truc. Niet voor niets zijn het webshops met een duidelijke focus en onderscheidingskracht die de laatste jaren het hardst zijn gegroeid, zoals Bol.com (breed aanbod), de Action (voordelige prijs) en Coolblue (hoog serviceniveau).

Richt je op de drie zogeheten multipliers

Als webshopeigenaar kun je je omzet ook vergroten door je te richten op de drie zogenoemde ‘multipliers’ (vermenigvuldigers). Deze multipliers-theorie is uiteengezet door de econoom Drew Sanocki en behelst de inzet op drie factoren: 1) gemiddelde orderwaarde; 2) aantal bestellingen per klant en 3) het aantal klanten. Door je aandacht op deze aspecten te richten, kun je snel je omzet verdubbelen, aldus Sanocki. Zo kun je als webwinkeleigenaar bijvoorbeeld snel meer omzet maken door bundelpakketten aan te bieden (tegen enige korting). Of je kunt via voordeelacties je huidige klantenbestand benaderen om ze te stimuleren meer producten bij jou af te nemen.

Investeer in een optimale hosting

Als er één aspect van je bedrijfsvoering is waar je niet op moet besparen, is het wel de hosting. De prijs van hostingpakketten varieert van enkele tientjes tot wel honderden euro’s per maand. Zorg dat je kiest voor een hosting die voldoende opslagruimte en geheugen biedt. Eventueel kun je gaan voor een dedicated hosting, die helemaal voor jouw webwinkel is gereserveerd, maar de kosten hiervoor zijn doorgaans niet mals. Ga voor kwaliteit, want een trage server of een hostingservice waarbij er geregeld sprake is van uitval, kost je handenvol geld. Jouw webshop moet natuurlijk altijd bereikbaar zijn!

read more
InnovatieMarketingOptimaliserenSEO

De beste tips om online meer klanten te werven

De beste tips om online meer klanten te werven

In sommige sectoren is de concurrentie moordend. Het is dan lastig om op te vallen tussen al je conculega’s. Als je het gevoel hebt dat bedrijven die in dezelfde branche werkzaam zijn meer opdrachten binnenhalen of meer producten verkopen dan kun je proberen om daar iets aan te doen. Zorg in ieder geval dat je online goed vindbaar bent. Steeds meer mensen shoppen online, niet alleen voor producten maar ook voor diensten.

Een mooie webshop helpt voor een betere omzet

Het is natuurlijk geen garantie, maar als je een mooi vormgegeven webshop hebt dan zal dat bezoekers zeker aanspreken. Ze zullen misschien eerder geneigd zijn om bij je te kopen of om je een opdracht te gunnen. Voor een mooie webshop hoef je echt geen budget van duizenden euro’s te reserveren. Je kunt het zelfs helemaal zelf doen als je een klein beetje handig bent. Je kunt bijvoorbeeld een WordPress website maken. WordPress is een gebruikersvriendelijk platform waarmee je relatief gemakkelijk een mooie webshop kunt ontwerpen. Je kunt gebruik maken van voorbeeld ontwerpen die je naar eigen smaak kunt aanpassen.

Kies een betrouwbare hosting provider

Als je een webshop hebt gebouwd dan wil je die natuurlijk aan de wereld laten zien. Kies daarvoor een betrouwbare hosting provider. Je gaat natuurlijk het liefst voor de beste webhosting. Maar welke voor jou de beste is hangt af van je wensen. Hoeveel ruimte heb je nodig op het internet? Heb je veel hulp nodig of kun je het meeste dat met je webshop te maken heeft zelf? Vaak kun je bij een provider kiezen uit verschillende pakketten. Hierin zit niet alleen de beschikbare webruimte, maar vaak zijn er ook verschillende serviceniveaus. Je kunt dan precies dat pakket kiezen dat bij jouw behoefte past.

Zorg voor regelmatig onderhoud aan je webshop

Volgens de journalistiek moet informatie aan een aantal voorwaarden voldoen. De info moet juist, relevant en actueel zijn. Met name dat laatste is belangrijk. Zorg ervoor dat je je webshop regelmatig een update geeft. Het komt niet erg betrouwbaar over als er in maart nog steeds “Wij wensen al onze klanten een voorspoedig nieuwjaar” staat. Ook aanbiedingen die niet meer actueel zijn haal je natuurlijk weg en je zorgt ervoor dat de contactgegevens zoals adres en telefoonnummer juist zijn. Zo kunnen je klanten je immers direct goed bereiken. Plan dus regelmatig een check van de inhoud van je webshop in om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie online deelt.

read more
MarketingPromotieSEO

Publisher Place platform: de perfecte oplossing voor linkbuilding

Publisher Place platform de perfecte oplossing voor linkbuilding

Wat is linkbuilding? Linkbuilding is het verkrijgen van backlinks vanaf externe websites, waardoor de autoriteit van je website verhoogd wordt. Door het plaatsen van linkbuilding artikelen heeft Google door dat je website belangrijk is, waardoor je hoger zal ranken in Google en dus beter gevonden zal worden als er wordt gezocht in je niche. Linkbuilding is dan ook onmisbaar als je het hebt over SEO, maar het is ook vrij lastig om te doen en je moet er de tijd voor nemen. Daarbij is linkbuilding niet heel transparant, omdat het wordt uitgedrukt in bepaalde scores. Deze scores worden echter anders berekend en getoond door verschillende tools. Hierdoor blijft linkbuilding lastig en is het extra belangrijk dat het op de juiste manier gedaan wordt. Een belangrijk onderdeel van linkbuilding is een backlink. Maar wat is dan precies een backlink?

Een backlink, wat is dat?

Je kunt nu in ieder geval antwoord geven op de vraag; wat is linkbuilding? Maar wat is een backlink? Een backlink is een klein stukje tekst waar je op kunt klikken. Wanneer je klikt word je doorgeleid naar een andere website. Het stukje tekst is meestal onderstreept, waardoor je gelijk kunt zien dat het een backlink is. Je kunt een link overigens ook onder een afbeelding plaatsen, maar meestal wordt het op een tekst geplaatst. De website waar je naartoe wordt geleid als je op de link klikt, gaat meestal over dezelfde informatie als waar de tekst over gaat. De link kan van dezelfde website zijn, maar het kan ook naar een andere website toe leiden waar je soortgelijke informatie kunt vinden. Dit worden interne en externe links genoemd. Heb je hulp nodig met linkbuilding? Gebruik dan Publisher Place.

Het Publisher Place platform

Als je hulp nodig hebt met linkbuilding, is het Publisher Place platform erg handig. Dit platform biedt meerdere mogelijkheden voor het plaatsen van links op websites van hoge kwaliteit. Het kan namelijk nogal lastig zijn om kwalitatieve links te vinden. Publisher Place helpt je hiermee, zeker voor online marketingbureaus of marketeers is dit de oplossing. Publisher Place heeft een overzichtelijk portaal met gemakkelijke filteropties om zo snel mogelijk de juiste link te vinden. Ook voor de publisher is Publisher Place een goed werkend platform. Kortom, Publisher Place is een portaal waar adverteerders en publishers samen worden gebracht. Ben je benieuwd of Publisher Place iets voor jou is? Neem dan vrijblijvend contact met ze op, of start een gratis proefaccount!

read more
hardwareMarketingPromotie

Vind het relatiegeschenk die bij jouw bedrijf past!

Vind het relatiegeschenk die bij jouw bedrijf past!

Het geven van een relatiegeschenk biedt veel positieve uitwerkingen. Het zorgt voor naamsbekendheid, merkherkenning en bouwt mee aan hechte relaties. Bij een relatiegeschenk kun je jouw logo, bedrijfsnaam of slogan op een geschenk bedrukken. Het geven van een geschikt relatiegeschenk is een must have voor het bedrijfsleven.

Kies de juiste periode en bepaal jouw doel

Bij het kiezen van een geschikt relatiegeschenk moet je goed nadenken welk geschenk bij jouw bedrijf past en wat het doel hierachter is. Er zijn verschillende soorten relatiegeschenken. De geschenken die je weggeeft op een beurs of evenement zullen anders zijn dan de geschenken die je opstuurt naar jouw zakelijke relaties aan het einde van het jaar. Bepaal daarom wat jouw doel is. Wil je ervoor zorgen dat (potentiële) klanten je gaan zien? Kies dan voor een tijdloos product. Wil je toch liever werken aan merkherkenning? Kies dan voor geschenken die je vaak gebruikt zoals pennen, tassen en notitieboekjes.

Kies een budget

Relatiegeschenken variëren in prijzen. Een bedrukte pen is natuurlijk goedkoper dan een bedrukte powerbank. Bedenk daarom goed van tevoren wat jouw budget is. Begroot hoeveel je aan jouw relatiegeschenken kan en wilt uitgeven. Wanneer je aan het begin een budget per stuk hebt vastgesteld kun je een stuk gerichter werken en het relatiegeschenk vinden die perfect aansluit aan jouw wensen.

Merkbeleving

Denk goed na wat je als bedrijf wilt uitstralen en zorg ook dat je dit vertaald via jouw geschenk. Denk daarom goed na welk relatiegeschenk bij jouw bedrijf past.

Bedruk jouw logo op ieder geschikt relatiegeschenk

Ben je benieuwd naar het meest geschikte relatiegeschenk voor jouw bedrijf? Neem dan eens een kijkje op de site van BudgetGift.nl. Zij zijn al 20 jaar actief in de relatiegeschenkenbranche. Door de jaren heen hebben zij hun assortiment enorm uitgebreid waardoor het erg gemakkelijk is om het relatiegeschenk te vinden voor jouw bedrijf. Neem vandaag nog een kijkje op hun website, www.budgetgift.nl, of neem gemakkelijk contact met ze op. Dit kan telefonisch door te bellen naar 0570 54 44 70 of stuur een mailtje naar info@budgetgift.nl.

read more
MarketingOptimaliserenPromotieSoftware

Het gemak van uitbesteden!

Het gemak van uitbesteden!

Wanneer je eerder de sprong in het diepe hebt gewaagd, of er nu over nadenkt om de sprong in het diepe te wagen, door een eigen bedrijf op te zetten, mag je er van uit gaan dat hier ontzettend veel bij komt kijken. In welke bedrijfstak je het bedrijf ook opzet; horeca, retail, enzovoorts… komen veel onzekerheden kijken. Elk bedrijf kent af en toe zijn pieken en dalen, enerzijds goed want zijn er zonder dalen eigenlijk wel pieken? Maar juist in die pieken kan het runnen van een eigen bedrijf voelen als een ontzettende last op de schouders, want; waar haal je de tijd vandaan om buiten de handelingen die je moet verrichten, ook nog eens de administratie op orde te houden? Gelukkig zijn er tegenwoordig een hoop bedrijven die zich specialiseren in het uitvoeren van de taken binnen jouw bedrijf! Hoewel je in eerste instantie misschien had bedacht dat je alles zelf zou uitvoeren, moet je er misschien toch maar aan geloven; taken uitbesteden! Wij geven je graag een aantal handvaten.

Marketing

Hoewel sommige mensen stellig beweren dat mond-tot-mond reclame de beste reclame is die een bedrijf kan hebben, is het uitzetten van een marketingcampagne zeker geen overbodige luxe. Dit hoeft heus niet op ontzettend grote schaal, maar naamsbekendheid is toch lekker voor een bedrijf! Er zijn tegenwoordig veel kleine bedrijfjes, start-ups en zelfs ZZP’ers die met liefde jouw marketing taken uit handen nemen. Zij zullen een marketingplan voor je bedenken en je kan er wellicht zelfs voor  kiezen om jouw website ook door dit bedrijf te laten onderhouden; twee vliegen in één klap!

Een payroll organisatie

Het uitwerken van de gewerkte uren, het berekenen van de salarissen, loonheffingen, vakantiegelden en eventuele bonussen…. Er gaat al met al ontzettend veel tijd in het uitbetalen van je personeel zitten. Maar wel een van de belangrijkste taken, je wil natuurlijk wel dat het personeel blijft komen werken! Er zijn veel beschikbare bedrijven die jouw payroll administratie graag uit handen nemen, waardoor er voor jou een maandelijkse deadline wegvalt. Naast de salarisadministratie kan een payroll ook de financiële verplichtingen als arbeidsrechtelijke risico’s uit handen nemen!

Optimalisatie van de systemen

Misschien niet een direct uit besteedbare taak, maar bij het runnen van een eigen bedrijf is het van ontzettend groot belang dat alle software up to date is en dat de processen via deze software zo soepel mogelijk kunnen lopen. Het heeft ontzettend negatieve effecten op jouw bedrijf wanneer de software niet op orde is. Gelukkig zijn er veel bedrijven (zoals TCOG!) die ervoor kunnen zorgen dat jouw software binnen een korte periode helemaal geoptimaliseerd is. Zulke bedrijven nemen een kijkje achter de schermen en bekijken hoe ze de processen in jouw bedrijf het beste kunnen laten verlopen door middel van welke software ze zullen kiezen. Zo werkt TCOG bijvoorbeeld met Microsoft retail software solutions; brengt de processen in jouw bedrijf tot een veel hoger level!

read more
DuurzaamhardwareMarketingPromotie

Bedrukte relatiegeschenken nog steeds hot!

Bedrukte relatiegeschenken nog steeds hot!

De kracht van een bedrukt relatiegeschenk

Het is één van de oudste en bekendste manieren om reclame te maken: Een relatiegeschenk met je logo, bedrijfsnaam of boodschap erop gedrukt. Laat bijvoorbeeld een mok of een t shirt bedrukken met je beeldmerk en je hebt een cadeautje dat daadwerkelijk gebruikt wordt en waarmee je bedrijf regelmatig in beeld is.

Voordelen van een t shirt bedrukken

Er zijn vele mogelijkheden als het gaat om het bedrukken van textiel. Kies uit kleding die varieert van jacks tot keukenschorten en van onderbroeken tot slabbetjes. Maar er is één artikel dat er vanaf het begin bij was, en dat bij velen nog steeds op nummer 1 staat: het t shirt.

Wat zijn de voordelen van een bedrukt t shirt?

Om te beginnen is een bedrukking op textiel sowieso al een heel goed idee omdat mensen textiel niet snel zomaar weggooien. Daar komt bij, dat een t shirt altijd van pas komt. Is het niet om het dagelijks te dragen, dan toch wel om er in te klussen, te sporten of om het als pyjama te gebruiken. Als de bedrukking op het t shirt ook nog een beetje leuk is om te zien, zal het shirt vaak zichtbaar gedragen worden en komt jouw logo, bedrijfsnaam of boodschap heel vaak onder de aandacht.

Bedrukt t shirt is een voordelige optie

Een tweede voordeel is dat een bedrukt t shirt een voordelige optie is, zeker als je in aanmerking neemt hoe lang een t shirt meegaat. Het is natuurlijk te hopen dat het t shirt niet alleen onder de kleding of in bed gedragen wordt, want dan heb je wel erg weinig exposure. Het is dan ook even zoeken naar het juiste evenwicht tussen een duidelijke opdruk en een draagbare look. Kies in ieder geval voor een neutrale of rustige kleur t shirt in een kwaliteit, waarvan je denkt dat jouw doelgroep die wel zal willen dragen. Wit of zwart is natuurlijk altijd goed, waarbij wit wel het nadeel heeft dat het vrij snel verkleurt In de was.

Geschikt voor een grote doelgroep

Tot slot is een t shirt voor een zeer grote doelgroep geschikt. Eigenlijk zijn er geen mensen die nooit t shirts dragen. Natuurlijk moet de uitstraling van het t shirt wel overeenkomen met de boodschap die je als bedrijf wilt brengen. Een vijfsterrenhotel of een juwelier kan beter niet kiezen voor het allergoedkoopste materiaal, maar kan beter gaan voor een geborduurde print op een t shirt van zeer hoge kwaliteit. Maar afgezien van deze kanttekening, is het bedrukte t shirt alom inzetbaar voor marketingdoeleinden voor zowel commerciële- als voor non profit doeleinden. Denk bij dit laatste bijvoorbeeld aan ideële acties, politieke partijen, verenigingen, enzovoort.

Mok bedrukken

Een mok bedrukken is net zo’n “gouwe ouwe” als het bedrukte t shirt. Want ook al zijn er tegenwoordig honderden andere mogelijkheden om artikelen te bedrukken, waaronder allerlei gadgets en noviteiten, de mok blijft toch altijd fier overeind. En dat is niet voor niets. Want wij Nederlanders zijn nu eenmaal gretige koffiedrinkers en die koffie drinken wij het liefst uit een mok.

Een neutrale mok met een knallend logo

Als je kiest voor een neutrale mok, die lekker drinkt, zal deze, ongeacht de opdruk, veel worden gebruikt. En elke keer als de mok naar de mond wordt gebracht is jouw logo of bedrijfsnaam duidelijk te zien voor Iedereen in de omgeving van de koffiedrinker. In tijden waarin er veel thuis wordt gewerkt, is het verstandig om te zorgen voor een opdruk die luid en duidelijk aanwezig is en dus ook op het scherm goed overkomt. Een knaller van een logo dus, liefst op beide kanten van de beker, want sommige mensen zijn linkshandig en het zou jammer zijn als je logo daardoor niet zichtbaar zou zijn.

Lekker voordelig en veel exposure

Ook voor de mok geldt dat hij lekker voordelig is in verhouding tot de exposure die hij je oplevert. Zorg voor een aantrekkelijke opdruk op een mok met een neutrale of lichte kleur. En zorg dat die kleur ieder geval niet blauw is. Blauw laat voedsel (en drinken) er onaantrekkelijk uitzien en dat is het laatste wat je wilt bereiken.
Een leuke mok is, als relatiegeschenk, een echte klassieker en absoluut een blijvertje. Misschien niet het meest originele relatiegeschenk, maar wel heel effectief en daardoor onverminderd populair.

read more
InnovatieMarketingOptimaliserenProductenSoftware

Met deze tips start je snel je eigen webshop

Met deze tips start je snel je eigen webshop

In één keer een goede basis leggen

Voorbereiding is het halve werk. Dit geldt zeker ook voor het opbouwen van je eigen succesvolle webshop. De tips in dit artikel kun je opnemen in je eigen checklist voor een grondige aanpak. Zet die verzenddozen maar alvast klaar!

Begin met strategische inkoop

Voordat je aan de slag gaat is het van belang om jouw unieke verkooppunten goed te kennen. Weet wat jou onderscheid van de concurrent. Is het de prijs of misschien het aanbod en klantenservice? Wees consequent in je strategie en zorg ervoor dat je de beloftes die je doet richting de klant altijd nakomt. In het begin zal je goed na moeten denken hoe je jouw opslag regelt. Bedenk hoe producten langer houdbaar blijven of beschermd blijven tegen bijvoorbeeld knaagdieren of vocht. Zorg ervoor dat de producten of diensten die je inkoopt ook meteen aangeboden kunnen worden. Het is aan te raden om een winstmarge voor ieder aanbod te bedenken. Gebruik hiervoor factoren zoals:

  • inkoopprijs
  • uurloon
  • verzendkosten
  • verzekeringskosten

Als je producten opstuurt zorg dan voor een goede verpakking. Cellofaan zakjes zijn ideaal voor het beschermen van jouw handel. Zeker in het begin is het belangrijk om onnodige kosten van kapotte producten te vermijden.
Zodra je de basis hebt gelegd kun je gaan nadenken over presentatie. Dit zal online zijn.

Wat je nodig hebt voor een onverslaanbare website

Vanzelfsprekend heb je voor je webshop een website nodig. Het maken van je eigen website is tegenwoordig makkelijk dankzij oplossingen waarvoor geen kennis van het programmeren is vereist. Met visuele bouwstenen kun je zaken zoals een zoeksysteem en betaalsysteem toevoegen aan je website. Meer geavanceerde functies zoals een CRM of ERP kunnen met zogenaamde APIs geïntegreerd worden. CRM is een systeem waarmee je alle klantinteracties kunt registreren en analyseren. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken om te zien wanneer een bepaalde klant een bestelling heeft geplaatst. Met ERP kun je alle informatie van leveranciers en het magazijn overzichtelijk zien. Cellofaan zakjes zijn bijvoorbeeld essentieel om producten veilig op te sturen. Voldoende beschikbaarheid is dus essentieel. Het is dus aan te raden om vanaf het begin al na te denken over een API oplossing waarmee alles centraal toegankelijk is via jouw website.

Een continue verbeterproces toepassen

Van iedere klantinteractie kun je leren. Als beginnend webshop eigenaar heb je de kans om een verbeterproces vanaf de eerste klant toe te passen. Hierbij geldt “meten is weten”. Het is aan te raden om klantinteracties overzichtelijk in te delen op een schaal van tevredenheid. Probeer zoveel mogelijk informatie per klant te verzamelen zodat later nagegaan kan worden wat wel of niet goed ging. Wat vaak goed werkt is het gebruik van tags of labels. Bedenk voor verschillende categorieën labels zoals schade bij transport, promotiecodes, website gebruiksgemak, etc. Zo kun je continue zien waar de meeste vragen ontstaan en hierop inspelen. Bedenk dat aan het verbeterproces zowel een systeem-technische en menselijke kant zit. Hoe hoger je inzet op automatisering en AI des te minder mensen zul je in de toekomst nodig hebben om het verbeterproces te managen.

Valkuilen om op te letten

Een fout die door veel webshop eigenaren wordt gemaakt heeft betrekking op het assortiment. Klanten zijn erg kieskeurig en ieder website bezoek moet een nieuwe ervaring voor ze zijn. Daarom is het van belang om een ruim assortiment te hebben. Iedere klant heeft individuele voorkeuren en het is lastig om hieraan volledig te voldoen. Zorg er daarom voor dat je de doelgroep duidelijk afbakent. Hiermee bespaar je veel energie en onderscheidt je jezelf ook nog eens. Dan is er nog de juridische kant. Om hier problemen te vermijden kan boekhouding software uitkomst bieden. Met dit soort software behoud je zicht over de kosten en baten. Je kunt ook automatisch herinneringen ontvangen over wettelijk verplichte betalingen aan de belastingdienst. Als je vanaf het begin juridisch en financieel alles op orde hebt kun je je volledig richten op de ontwikkeling van jouw zaak. Denk bijvoorbeeld ook aan vindbaarheid. Stap niet in de valkuil door te denken dat jouw aanbod alleen genoeg is om de klant naar je website en winkelmandje te lokken. Je moet actief zijn op alle sociale kanalen en ook denken aan SEO of SEA zodat je gevonden wordt via search engines. Daarom is een goede contentstrategie van belang. Traffic op jouw website hang direct samen met het aantal verkopen. Zie dit dus niet over het hoofd als je online succesvol wilt worden.

read more
InnovatieMarketingSoftware

3 tips om je webshop kosten te verminderen!

3 tips om je webshop kosten te verminderen!

De afgelopen jaren is er een flinke transitie gemaakt in het bedrijfsleven. Waar fysieke winkels de norm waren, hebben webshops een inhaalslag gemaakt. Over enkele jaren zullen ze zelfs de markt domineren. Een groot voordeel van webshops is dat je minder kosten maakt aan bijvoorbeeld het huren van winkelpand.

Maar nog steeds kan het onderhouden van een webshop aardig in de kosten oplopen. Dat terwijl dit vaak onnodig blijkt te zijn. Daarom bespreken we in dit artikel 3 dingen die jij kan doen om de kosten van jouw webshop te verminderen.

Insourcing

Outsourcing is een trendy begrip geworden voor webshops. Het uitbesteden van bepaalde delen van een productie of service is inderdaad aantrekkelijk en vaak ook nog goedkoper. Daarnaast kan het ook nog stress schelen. Maar op sommige vlakken is het beter om werkzaamheden binnen je bedrijf te behouden, ook wel bekend als “Insourcing”.

Het drukken van verzendetiketten (zoals dymo etiketten) is bijvoorbeeld vaker goedkoper wanneer je het zelf doet, dan wanneer je het uitbesteedt. Kijk daarom nog eens goed naar het plaatje of outsourcing de juiste keuze is of niet per onderdeel van de service van het product. Zo elimineer je extra kosten.

Investeer in klanttevredenheid

Bijna elke webshop heeft voordelige verzend- en retour voorwaarden voor hun klanten. Hoewel dit ontegenzeggelijk de omzet verhoogt, brengt het ook bijkomende kosten met zich mee wanneer een ontevreden klant besluit een product te retourneren. Daarom is het essentieel om de klanttevredenheid naar een zo hoog mogelijk gehalte te stuwen.

Zo verlaag je het percentage producten wat geretourneerd wordt. Daarnaast zorgt een goede reputatie voor een extra hoge omzet als bonus en verlaagt het via mond-tot-mondreclame ook nog jouw marketingkosten.

De juiste betaalprovider

Bij elke webshop gaan er kosten op naar de betaalproviders. Gelukkig zijn er vele verschillende waaruit je kan kiezen, maar daardoor kan het ook een waar doolhof worden m.b.t. het kiezen van de meest optimale. Sommige betaalproviders vragen namelijk een vast bedrag per maand, terwijl anderen een percentage van de verkoop vragen.

Per webshop verschilt het dus welke betaalprovider het goedkoopste is. Bekijk daarom uitvoerig jouw aantallen in sales, en vind de juiste betaalprovider die hierbij past. Zo druk je onnodige kosten die je op dit vlak maakt op een eenvoudige wijze naar beneden en behoud je meer van jouw winst.

Er zijn vele manieren om kosten te besparen op het bedrijven van jouw webshop. Maar door goed te kijken of outsourcing de juiste keuze is, de focus te leggen op de klanttevredenheid verhogen en de juiste betaalprovider kiezen, zal jij al flink op weg zijn om een geoptimaliseerde online onderneming te hebben. Wij hopen dat je al onze tips goed benut en wensen je erg succes met het managen van jouw webshop.

read more