close

Innovatie

Innovatie

Je eigen webshop in elektronica en televisies: hoe blijf je onderscheidend?

Je eigen webshop in elektronica en televisies hoe blijf je onderscheidend

Bijna iedereen heeft een tv in huis. Hoewel we bijna geen kabel-tv meer kijken, maar gebruikmaken van streamingdiensten als Canal+, wordt het tv-scherm nog steeds gebruikt als medium. Sinds de opkomst van het internet wordt het steeds moeilijker om je als ondernemer te onderscheiden. Zeker als jij een webshop hebt in elektronica en tv, aangezien er daar duizenden van bestaan. Zo blijf jij als webshop in elektronica en tv toch onderscheidend.

Aantrekkelijk beeldmateriaal

Klanten vallen voor aantrekkelijk beeldmateriaal van de producten die jij aanbiedt. Je hebt er als verkoper echt baat bij om mooie foto’s te maken van jouw producten. Plaats niet alleen een kale foto van de tv, maar ook van de tv in een setting zoals een woonkamer. Daarnaast zijn ervaring video’s van bijvoorbeeld klanten ook een uitstekende manier om mensen over de streep te trekken om bij jou te kopen.

Wees persoonlijk

Chatbots zijn misschien wel de grootste ergernis van de mens anno 2024. Hoewel AI steeds meer kan, pikken we klantenservice via AI er nog steeds gewoon uit. Mensen willen bij een vraag kunnen praten met iemand van vlees en bloed. Biedt dus ook die mogelijkheid! Geef de klant de mogelijkheid om makkelijk telefonisch, via de mail en eventueel ook via Whatsapp contact op te nemen en zorg in deze gesprekken ook voor een persoonlijke benadering, zodat de klant zich bij vragen of klachten gehoord voelt. Dit zorgt voor mond-tot-mond-reclame en voor terugkerende klanten.

Je klanten bereiken

Veel webshops bereiken klanten door ze automatisch na een eerste aankoop in te schrijven op een nieuwsbrief. Dit mag ten eerste niet en ten tweede vinden veel mensen dit ontzettend irritant. Dé manier om momenteel relevant te blijven en klanten aan je te binden is sociale media. Zorg voor een aantrekkelijke pagina waar je klanten up to date houdt over nieuwe producten en eventueel achter-de-schermen-video’s kunt plaatsen. Op zowel Tiktok als Instagram kun je je post laten sponsoren, waardoor deze ook in beeld komt bij mensen die jou nog niet volgen, maar die eventueel wel interesse hebben in de producten die jij aanbiedt.

read more
DuurzaamhardwareInnovatieProducten

De beste producten tegen urineverlies

De beste producten tegen urineverlies

Urine-incontinentie of urineverlies betekent dat je de urine niet (meer) of onvoldoende kunt vasthouden. Het ongewild verlies als gevolg van urine-incontinentie kan sterk uiteenlopen. Terwijl de ene maar enkele druppels urine verliest, verliezen anderen hun volledige blaasinhoud. Wat kun je zelf doen aan ongewild verlies van urine?

Onderliggende oorzaken

Ongewild urineverlies is op zich geen aandoening, maar een gevolg van een onderliggende medische aandoening. Het is dan ook belangrijk dat je bij het kleinste plasprobleem je vertrouwde huisarts raadpleegt.

Leeftijdsgebonden

Urine-incontinentie is niet leeftijdsgebonden, maar komt toch vooral op latere leeftijd voor. Mannen, maar vooral vrouwen? hebben er last van. Door hun lichaamsbouw komt dit probleem bij vrouwen eens zo vaak voor dan bij mannen. Toch hebben we het allemaal nog altijd moeilijk om erover te praten.

Soorten incontinentie

We kennen drie soorten van urine-incontinentie. Inspannings- of stressincontinentie komt veruit het meeste voor. Het heeft niets te maken met stress zoals velen denken. Wél met de druk in je buik bij lichamelijke inspanning. Vooral vrouwen hebben het vaakst last van dit soort incontinentie.

Aandrangincontinentie

Dit doet zich voor wanneer je ineens een sterke aandrang krijgt en je het toilet niet tijdig kunt bereiken. Het gevolg van een verstoorde communicatie tussen je blaas je hersenen.

Combinatie

De derde vorm is een combinatie van inspannings- of stressincontinentie en aandrangincontinentie.

Tijdelijk verlies

Gelukkig is dit verlies soms van voorbijgaande aard. Tijdelijk urine-incontinentie komt vooral op jongere leeftijd voor. Zoals bij vrouwen tijdens hun zwangerschap of net na hun de een bevalling. Een pijnlijke blaasontsteking of een darmverstopping zijn andere oorzaken van zo’n tijdelijk plasprobleem. Wist je dat zelfs jonge vrouwen regelmatig last hebben van incontinentie? Hormoonwisselingen tijdens hun menstruatie kunnen namelijk hun sluitspieren verslappen.

Urine-incontinentie bij vrouwen

Zwakkere bekkenbodemspieren zorgen ervoor dat urine-incontinentie vaker voorkomt bij vrouwen dan bij mannen. Vrouwen krijgen vaak met dit probleem te maken tijdens of na hun menopauze. Dan vermindert namelijk de elasticiteit van hun bekkenbodemspieren.

Incontinentie bij mannen

Incontinentie bij mannen komt meestal op latere leeftijd voor, bijvoorbeeld door een operatie. De prostaat speelt ook een belangrijke rol. Die groeit met hun leeftijd. Wordt die te groot wordt, kan dit tot urine-incontinentie leiden. Hersenbeschadiging door een beroerte is een andere oorzaak, ook bij vrouwen.

Wat kunt u eraan doen?

Gelukkig kunnen we aan deze kwaal zélf heel wat doen. De behandeling is afhankelijk van het soort incontinentie dat is vastgesteld. Een blaastraining wordt steeds meer aangeraden. Tijdens zo’n training probeer je om je urine langer op te houden. Bekkenbodemtraining is vaak ook doeltreffend bij incontinentie.

Medicijnen tegen urine-incontinentie

Als dit allemaal niet of weinig helpt, worden er medicijnen voorgeschreven. Die zorgen ervoor dat je blaas beter kan ontspannen en soepeler wordt. Deze medicijnen worden alleen voorgeschreven bij aandrangincontinentie.

Operatief ingrijpen

Tegen urine-incontinentie kan ook operatief ingegrepen worden. Die zijn zo geëvalueerd dat ze veel minder ingrijpender zijn geworden.

Eet- en levensstijl

Urineverlies op latere leeftijd wordt vaak aangepakt met een verandering van onze eet- en levensstijl. Bijvoorbeeld door het vermijden van cafeïnehoudende dranken zoals koffie, thee en energiedranken en van alcoholische dranken en het stoppen met roken. Op latere leeftijd is vooral overgewicht een belangrijke oorzaak van urineverlies. Zeker buikvet heeft een negatieve invloed op urineverlies. Dat vergroot namelijk de druk in je buikholte. Vezelrijke voeding helpt ook tegen urineverlies op oudere leeftijd.

Incontinentiematerialen

Hoe dan ook, urineverlies kan een enorme invloed hebben op ons professionele en sociale leven. Gelukkig hebben steeds meer materialen een sterk absorptievermogen waardoor ze vervelende ongelukjes kunnen voorkomen. Goed incontinentiemateriaal en zeker TENA Incontinentiemateriaal houdt je droog, beschermt je huid en gaat nare geurtjes tegen.

read more
InnovatieMarketingOptimaliseren

Heb je een webshop? Check deze tips om deze zomer te groeien

Heb je een webshop Check deze tips om deze zomer te groeien

Een eigen webwinkel runnen is één ding, maar het laten groeien van je webshop is een tweede en natuurlijk enorm belangrijk. Het bereik van je eigen webshop vergroten, zodat je meer klanten werft en meer inkomsten genereert, is gelukkig goed mogelijk. Maar hoe pak je dit aan? Wat kun je zelf doen om jouw webshop een boost te geen, zodat deze komende zomer lekker doorgroeit? Meer dan je denkt! Onze tips gaan je helpen om meer te halen uit je webwinkel dan je nu doet. Succes en geniet alvast van de extra conversie en omzet die jouw webwinkel binnenkort gaat opleveren!

Maak slim reclame door je verpakkingen te bedrukken

Misschien verzend je jouw producten momenteel in een wat kale verpakking zonder opdruk, omdat je denkt dat dit voordelig is. Stop hiermee en kies voor goedkoop verpakkingen bedrukken met een goed zichtbaar logo en uiteraard – in koeienletters of in een subtiel lettertype – jouw bedrijfsnaam erop. Goedkoop verpakkingen bedrukken en stickers op rol gebruiken zorgt ervoor dat meer mensen in contact komen met jouw onderneming. Je wordt dus vanzelf bekender en gaat dat uiteindelijk merken aan een mooie omzetgroei komende zomer en daarna!

Zorg dat je opvalt met iets unieks

Een andere cruciale voorwaarde om je webwinkel een groei-injectie te geven, is door op een of meer vlakken onderscheidend te zijn. Er zijn op dit vlak tal van mogelijkheden. Zo kun je opvallen via een specialistisch productaanbod, een scherpe prijsstelling, via branding of door een unieke (klanten)service te bieden. Jezelf en jouw webshop positief onderscheiden van de concurrentie is dus de grote truc. Niet voor niets zijn het webshops met een duidelijke focus en onderscheidingskracht die de laatste jaren het hardst zijn gegroeid, zoals Bol.com (breed aanbod), de Action (voordelige prijs) en Coolblue (hoog serviceniveau).

Richt je op de drie zogeheten multipliers

Als webshopeigenaar kun je je omzet ook vergroten door je te richten op de drie zogenoemde ‘multipliers’ (vermenigvuldigers). Deze multipliers-theorie is uiteengezet door de econoom Drew Sanocki en behelst de inzet op drie factoren: 1) gemiddelde orderwaarde; 2) aantal bestellingen per klant en 3) het aantal klanten. Door je aandacht op deze aspecten te richten, kun je snel je omzet verdubbelen, aldus Sanocki. Zo kun je als webwinkeleigenaar bijvoorbeeld snel meer omzet maken door bundelpakketten aan te bieden (tegen enige korting). Of je kunt via voordeelacties je huidige klantenbestand benaderen om ze te stimuleren meer producten bij jou af te nemen.

Investeer in een optimale hosting

Als er één aspect van je bedrijfsvoering is waar je niet op moet besparen, is het wel de hosting. De prijs van hostingpakketten varieert van enkele tientjes tot wel honderden euro’s per maand. Zorg dat je kiest voor een hosting die voldoende opslagruimte en geheugen biedt. Eventueel kun je gaan voor een dedicated hosting, die helemaal voor jouw webwinkel is gereserveerd, maar de kosten hiervoor zijn doorgaans niet mals. Ga voor kwaliteit, want een trage server of een hostingservice waarbij er geregeld sprake is van uitval, kost je handenvol geld. Jouw webshop moet natuurlijk altijd bereikbaar zijn!

read more
InnovatieMarketingOptimaliserenSEO

De beste tips om online meer klanten te werven

De beste tips om online meer klanten te werven

In sommige sectoren is de concurrentie moordend. Het is dan lastig om op te vallen tussen al je conculega’s. Als je het gevoel hebt dat bedrijven die in dezelfde branche werkzaam zijn meer opdrachten binnenhalen of meer producten verkopen dan kun je proberen om daar iets aan te doen. Zorg in ieder geval dat je online goed vindbaar bent. Steeds meer mensen shoppen online, niet alleen voor producten maar ook voor diensten.

Een mooie webshop helpt voor een betere omzet

Het is natuurlijk geen garantie, maar als je een mooi vormgegeven webshop hebt dan zal dat bezoekers zeker aanspreken. Ze zullen misschien eerder geneigd zijn om bij je te kopen of om je een opdracht te gunnen. Voor een mooie webshop hoef je echt geen budget van duizenden euro’s te reserveren. Je kunt het zelfs helemaal zelf doen als je een klein beetje handig bent. Je kunt bijvoorbeeld een WordPress website maken. WordPress is een gebruikersvriendelijk platform waarmee je relatief gemakkelijk een mooie webshop kunt ontwerpen. Je kunt gebruik maken van voorbeeld ontwerpen die je naar eigen smaak kunt aanpassen.

Kies een betrouwbare hosting provider

Als je een webshop hebt gebouwd dan wil je die natuurlijk aan de wereld laten zien. Kies daarvoor een betrouwbare hosting provider. Je gaat natuurlijk het liefst voor de beste webhosting. Maar welke voor jou de beste is hangt af van je wensen. Hoeveel ruimte heb je nodig op het internet? Heb je veel hulp nodig of kun je het meeste dat met je webshop te maken heeft zelf? Vaak kun je bij een provider kiezen uit verschillende pakketten. Hierin zit niet alleen de beschikbare webruimte, maar vaak zijn er ook verschillende serviceniveaus. Je kunt dan precies dat pakket kiezen dat bij jouw behoefte past.

Zorg voor regelmatig onderhoud aan je webshop

Volgens de journalistiek moet informatie aan een aantal voorwaarden voldoen. De info moet juist, relevant en actueel zijn. Met name dat laatste is belangrijk. Zorg ervoor dat je je webshop regelmatig een update geeft. Het komt niet erg betrouwbaar over als er in maart nog steeds “Wij wensen al onze klanten een voorspoedig nieuwjaar” staat. Ook aanbiedingen die niet meer actueel zijn haal je natuurlijk weg en je zorgt ervoor dat de contactgegevens zoals adres en telefoonnummer juist zijn. Zo kunnen je klanten je immers direct goed bereiken. Plan dus regelmatig een check van de inhoud van je webshop in om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie online deelt.

read more
CryptoInnovatie

Crypto op je webshop?

Crypto op je webshop

Crypto wordt tegenwoordig steeds meer geaccepteerd, ook door bedrijven. Tegenwoordig kun je op diverse plaatsen al betalen met crypto. Maar, is het slim om je klanten te laten betalen met crypto op je webshop? Wat zijn de voor en nadelen en hoe pak je dit op een goede manier aan? Dat en meer lees jij in dit artikel.

Klanten met crypto laten betalen op je webshop?

Door meer verschillende manieren van betalingen aan te bieden, kun je gemakkelijker jouw producten en diensten verkopen. Dus, je zou denken dat crypto aanbieden als betaalopties op je website een goed idee kan zijn. Maar, je moet wel met punten rekening houden. Houd rekening met:

  • Anonimiteit
  • Kosten
  • Snelheid
  • Veiligheid
  • Fouten

Dit zijn essentiële punten om rekening mee te houden als jij ervoor kiest om crypto als betaaloptie te plaatsen op je website. Natuurlijk kunnen er meer klanten bij jou afrekenen. Heb je bijvoorbeeld klanten uit Iran? Dan kunnen ze vaak door sancties niets bij jou kopen. Maar, door cryptocurrency kan dit wel. Zo kun je bijvoorbeeld vragen of ze in Bitcoin betalen. Op die manier kun jij dus meer klanten helpen.

De nadelen van betalingen in crypto

Het klinkt allemaal goed en leuk, maar er zijn ook diverse nadelen op het gebied van betalingen ontvangen in crypto. Zo zijn de betalingen anoniem, waardoor het soms lastig te achterhalen is wie nu daadwerkelijk betaald heeft. Natuurlijk kun je systemen ontwikkelen zodat de betaling aan een account ontwikkeld staat, maar vaak kost dit wel meer tijd dan bij normale betalingen.

Verder zitten aan crypto transacties vaak hoge kosten verbonden. Neem bijvoorbeeld Bitcoin of Ethereum, de kosten om deze munten te verzenden zijn hoog. Kies daarom liever voor een goedkopere coin, zoals Ripple XRP. Ripple XRP is een coin die speciaal is ontworpen voor transacties. Ze staan voor snelle, goedkope en veilige transacties. Het is dan ook slim om in plaats van Bitcoin voor Ripple te kiezen.

Verder kunnen er al snel fouten gemaakt worden met betalingen in crypto. Je klant moet namelijk de crypto over maken naar het goede adres. Maakt hij een typfout? Dan is je klant zijn geld kwijt en ben jij niet betaald. Dit kan voor veel frustratie zorgen en is iets wat je dan ook wilt gaan voorkomen.

Conclusie

Betalingen in crypto in je webshop zorgen ervoor dat je meer mensen kunt helpen met je producten en diensten. Er zitten wel nadelen aan. Zo zijn de kosten vaak hoog, is het lastig om de betalingen te structureren en heb je te maken met flinke fluctuaties in de waarde van de koersen. Ga dus na of dit voor jou wel slim is. Werk je alleen in Nederland? Dan is het misschien gewoon gemakkelijker om je bij de conventionele betaalmethodes te houden. Kortom, doe onderzoek, want alleen zo kom je erachter wat het beste voor jou is. Maak de juiste beslissing en help jouw klanten op de juiste manier. Zorg voor de juiste betalingen.

read more
InnovatieMarketingOptimaliserenProductenSoftware

Met deze tips start je snel je eigen webshop

Met deze tips start je snel je eigen webshop

In één keer een goede basis leggen

Voorbereiding is het halve werk. Dit geldt zeker ook voor het opbouwen van je eigen succesvolle webshop. De tips in dit artikel kun je opnemen in je eigen checklist voor een grondige aanpak. Zet die verzenddozen maar alvast klaar!

Begin met strategische inkoop

Voordat je aan de slag gaat is het van belang om jouw unieke verkooppunten goed te kennen. Weet wat jou onderscheid van de concurrent. Is het de prijs of misschien het aanbod en klantenservice? Wees consequent in je strategie en zorg ervoor dat je de beloftes die je doet richting de klant altijd nakomt. In het begin zal je goed na moeten denken hoe je jouw opslag regelt. Bedenk hoe producten langer houdbaar blijven of beschermd blijven tegen bijvoorbeeld knaagdieren of vocht. Zorg ervoor dat de producten of diensten die je inkoopt ook meteen aangeboden kunnen worden. Het is aan te raden om een winstmarge voor ieder aanbod te bedenken. Gebruik hiervoor factoren zoals:

  • inkoopprijs
  • uurloon
  • verzendkosten
  • verzekeringskosten

Als je producten opstuurt zorg dan voor een goede verpakking. Cellofaan zakjes zijn ideaal voor het beschermen van jouw handel. Zeker in het begin is het belangrijk om onnodige kosten van kapotte producten te vermijden.
Zodra je de basis hebt gelegd kun je gaan nadenken over presentatie. Dit zal online zijn.

Wat je nodig hebt voor een onverslaanbare website

Vanzelfsprekend heb je voor je webshop een website nodig. Het maken van je eigen website is tegenwoordig makkelijk dankzij oplossingen waarvoor geen kennis van het programmeren is vereist. Met visuele bouwstenen kun je zaken zoals een zoeksysteem en betaalsysteem toevoegen aan je website. Meer geavanceerde functies zoals een CRM of ERP kunnen met zogenaamde APIs geïntegreerd worden. CRM is een systeem waarmee je alle klantinteracties kunt registreren en analyseren. Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken om te zien wanneer een bepaalde klant een bestelling heeft geplaatst. Met ERP kun je alle informatie van leveranciers en het magazijn overzichtelijk zien. Cellofaan zakjes zijn bijvoorbeeld essentieel om producten veilig op te sturen. Voldoende beschikbaarheid is dus essentieel. Het is dus aan te raden om vanaf het begin al na te denken over een API oplossing waarmee alles centraal toegankelijk is via jouw website.

Een continue verbeterproces toepassen

Van iedere klantinteractie kun je leren. Als beginnend webshop eigenaar heb je de kans om een verbeterproces vanaf de eerste klant toe te passen. Hierbij geldt “meten is weten”. Het is aan te raden om klantinteracties overzichtelijk in te delen op een schaal van tevredenheid. Probeer zoveel mogelijk informatie per klant te verzamelen zodat later nagegaan kan worden wat wel of niet goed ging. Wat vaak goed werkt is het gebruik van tags of labels. Bedenk voor verschillende categorieën labels zoals schade bij transport, promotiecodes, website gebruiksgemak, etc. Zo kun je continue zien waar de meeste vragen ontstaan en hierop inspelen. Bedenk dat aan het verbeterproces zowel een systeem-technische en menselijke kant zit. Hoe hoger je inzet op automatisering en AI des te minder mensen zul je in de toekomst nodig hebben om het verbeterproces te managen.

Valkuilen om op te letten

Een fout die door veel webshop eigenaren wordt gemaakt heeft betrekking op het assortiment. Klanten zijn erg kieskeurig en ieder website bezoek moet een nieuwe ervaring voor ze zijn. Daarom is het van belang om een ruim assortiment te hebben. Iedere klant heeft individuele voorkeuren en het is lastig om hieraan volledig te voldoen. Zorg er daarom voor dat je de doelgroep duidelijk afbakent. Hiermee bespaar je veel energie en onderscheidt je jezelf ook nog eens. Dan is er nog de juridische kant. Om hier problemen te vermijden kan boekhouding software uitkomst bieden. Met dit soort software behoud je zicht over de kosten en baten. Je kunt ook automatisch herinneringen ontvangen over wettelijk verplichte betalingen aan de belastingdienst. Als je vanaf het begin juridisch en financieel alles op orde hebt kun je je volledig richten op de ontwikkeling van jouw zaak. Denk bijvoorbeeld ook aan vindbaarheid. Stap niet in de valkuil door te denken dat jouw aanbod alleen genoeg is om de klant naar je website en winkelmandje te lokken. Je moet actief zijn op alle sociale kanalen en ook denken aan SEO of SEA zodat je gevonden wordt via search engines. Daarom is een goede contentstrategie van belang. Traffic op jouw website hang direct samen met het aantal verkopen. Zie dit dus niet over het hoofd als je online succesvol wilt worden.

read more
InnovatieOptimaliserenPersoneelSEO

Waarom een tekstschrijver voor je website inhuren?

Waarom een tekstschrijver voor je website inhuren

Vrijwel iedereen heeft leren lezen en schrijven op de basisschool. Daardoor kan ook vrijwel iedereen teksten schrijven. Maar wanneer je een professionele tekst voor bijvoorbeeld je website nodig hebt, is het een goed idee om er een tekstschrijver voor in te huren. SEO teksten laten schrijven kun je laten doen door een tekstbureau. De ene tekst is de andere namelijk niet. Zij hebben verstand van de Nederlandse taal en kunnen deze goed gebruiken om zo een lekker leesbare tekst voor je website te schrijven. Bij het schrijven van teksten voor op een website komt er echter nog meer kijken, bijvoorbeeld SEO.

Tekstschrijvers SEO teksten laten schrijven

De beste manier om bezoekers naar je website te leiden, is door middel van Search Engine Optimization: zoekmachineoptimalisatie. In een SEO tekst worden bepaalde zoekwoorden verwerkt, bijvoorbeeld in de titel, inleiding of tussenkopjes, die gemakkelijk door zoekmachines opgevangen worden. Hierdoor zien zoekmachines snel waar jouw webtekst over gaat en zal deze eerder bovenaan de lijst met zoekresultaten getoond worden. Hoe hoger je in de lijst met zoekresultaten staat, hoe eerder mensen naar jouw website zullen gaan!

Het schrijven van betrouwbare teksten

Voordat een tekstschrijver aan het schrijven begint, doet hij of zij onderzoek naar het onderwerp van de tekst. Maar ook tijdens het schrijven van teksten, blijft het onderzoek doorgaan. De tekst moet natuurlijk wel kloppen en de lezer moet ervan kunnen uitgaan dat wat er in de tekst verteld wordt, ook daadwerkelijk klopt. Tekstschrijvers zullen dus eerder gebruik maken van bronnen als het Voedingscentrum of de Belastingdienst, dan van bijvoorbeeld Wikipedia. Op Wikipedia kan namelijk iedereen die toegang heeft tot het internet, de teksten aanpassen, waardoor het minder betrouwbaar is.

Een goed leesbare tekst

Naast het gebruik van SEO en betrouwbaarheid, zorgt de tekstschrijver natuurlijk voor een goed leesbare tekst. Wanneer bezoekers via de zoekmachine naar jouw website geleid worden, willen ze natuurlijk wel eindigen bij een tekst die lekker leesbaar is. Of een tekst goed leesbaar is, hangt ook af van hoe snel en duidelijk je je boodschap overbrengt. Lezers van webteksten willen vaak in de inleiding al voor ogen hebben waar de rest van de tekst over zal gaan. Wanneer dit niet het geval is, zullen ze snel afhaken en naar een andere website gaan.

read more
InnovatieSoftwareTrends

Usenet, wat is dat nou?

Usenet, wat is dat nou

Je zal vast al eens gehoord hebben van de term “usenet”, maar misschien weet je nog niet wat het betekent. Sommige mensen zullen vast al begrijpen dat het wat te maken heeft met een internetserver, maar meer ook niet. In deze blog leggen we haarfijn uit wat usenet nou precies doet en wat het voor je kan betekenen. Misschien heb jij na het lezen van deze blog dus wel een handige tool ontdekt? Lees dus gauw verder!

Usenet

Usenet kan veel voor je betekenen, maar voordat we daarachter komen is het handig om te weten wat het is. Usenet is een aparte server waarin groepen mensen verbonden zijn met elkaar. Hierin discussiëren deze groepen over verschillende onderwerpen. Daarnaast worden er verschillende bestanden uitgewisseld tussen de gebruikers. Op deze manier helpen mensen elkaar met informatie. Usenet is gebouwd volgens een peer-to-peer netwerk. Dit houdt in dat wanneer een zogeheten “peer” wegvalt, het opgevangen wordt door een andere peer. Op deze manier zal het systeem niet uiteenvallen.

Wat kan usenet voor jou betekenen?

Nu weet je hoe het systeem ongeveer werkt, maar nog niet wat jij ermee kunt. Mensen maken dus gebruik van usenet om te discussiëren en om bestanden te delen. Zo komen mensen in verschillende groepen binnen usenet om verschillende bestanden te downloaden over onderwerpen die hun interesseren. Het verkrijgen van deze bestanden is eigenlijk het meeste wat gedaan wordt binnen usenet. Het bied je een hoop vrijheid om achter verschillende informatie te komen, zoals bijvoorbeeld geschiedenisverhalen. Daarnaast geeft het je anonimiteit terwijl je deze vrijheid ontdekt. Ben je toevallig nog opzoek naar informatie over een specifiek bekend persoon? Neem dan eens een kijkje in usenet!

Wat kost usenet?

Natuurlijk is het ook handig om te weten wat je zou moeten betalen voor het gebruik van usenet. In principe betaal je niet meer dan twee euro voor het gebruik. Op basis van het aantal verbindingen en de downloadsnelheid kun je uiteindelijk een keuze maken uit verschillende abonnementen. Terwijl je usenet gebruikt zal je zo ook ontdekken of jouw abonnement geschikt is, of niet.

read more
CryptoInnovatieSoftware

Crypto aanvaarden in jouw webshop: doen of niet?

Crypto aanvaarden in jouw webshop doen of niet

Een van de belangrijkste kenmerken van een goede webshop is een aantal betrouwbare, snelle en veilige betaalmethodes aanbieden aan je klanten. Het is immers bewezen dat als een aankoop teveel moeite kost, veel mensen gewoon afhaken en op zoek gaan naar een concurrent.

Traditionele opties zoals creditcards, iDEAL en PayPal zijn een must voor elke webshopbeheerder. Een andere optie die steeds vaker opduikt, is cryptocurrency. Dat is ook niet te verwonderen, want cryptomunten zijn ontwikkeld met als hoofddoel om digitale betalingen uit te voeren.

Steeds meer consumenten weten hun weg te vinden naar de beste crypto broker en beginnen dus ook en masse in crypto te investeren en dit te gebruiken als betaalmiddel. En dan is het aan jou als webshopbeheerder om te beslissen of je jouw deuren openstelt voor deze gretige doelgroep.

Er zijn een heleboel redenen waarom betalen met crypto steeds populairder wordt. In dit artikel bespreken we de voor- en nadelen. Welke soort webshops en andere bedrijven zijn reeds op de crypto-trein gesprongen? En bij welke verloopt deze samenwerking nog een beetje stroef?

Waarom zou je crypto in je webshop aanvaarden?

Cryptobetalingen aanvaarden in je webshop komt met een heleboel voordelen.

Snel

Om te beginnen zijn transacties met cryptocurrency zeer snel. Ze gebeuren doorgaans binnen een aantal minuten, waarna de betaling meteen op je rekening (in je crypto wallet) komt. Vergelijk dat even met het trage bankensysteem waar je soms dagen mag wachten, zeker als je internationale producten verkoopt.

Hier komt nog bij dat betalingen met crypto onomkeerbaar zijn. Zodra je de crypto hebt ontvangen, is die van jou en kan niemand dat nog betwisten. Bij creditcards is dat anders. Hier is doorgaans een periode van enkele maanden waarin klanten en banken een transactie kunnen betwisten.

Door met crypto te betalen, vermijd je ook kans op fraude en de bijhorende rompslomp. Je denkt misschien dat dit niet belangrijk is, maar besef dat er jaarlijks globaal honderden miljarden euro’s aan fraude met betaalkaarten wordt gepleegd. De kans bestaat dus dat jij er ooit mee te maken zal krijgen.

Veilig

Omdat betalingen met cryptocurrency via revolutionaire software genaamd blockchain verlopen, zijn ze enorm veilig. Simpel gezegd, is fraude in de praktijk bijna onmogelijk omdat alle transacties geverifieerd en opgeslagen moeten worden door het netwerk.

Je krijgt de betaling meteen in zijn geheel, zonder kans dat er iets mis mee is. Ofwel heb je de crypto, ofwel niet. Er bestaat niet iets zoals een “valse” bitcoin. Je kan het vergelijken met digitaal contant betaald krijgen, maar dan zonder risico op namaakbiljetten.

Goedkoop

Denk je dat betalingen via cryptocurrency een serieuze investering vergen, omdat het een nieuwe technologie omvat? Niets is minder waar. Om te beginnen moet je een crypto wallet aanmaken, maar dat is doorgaans gratis.

Betalingen ontvangen met crypto kost jou (en je klanten) niets extra. Het is een peer-to-peer (P2P) betalingsmethode. Er is geen tussenpersoon zoals een bank of kredietkaartleverancier. Dat betekent dus ook dat je geen extra procentjes aan iemand moet geven.

Dit heeft als voordeel dat jij de volledige som kan houden én dat je de winst dus ook kan vertalen in lagere prijzen voor je klanten. Win-win! Webshop-platformen zoals Shopify en 3Dcart bieden reeds cryptobetalingen aan, meestal via BitPay.

Gratis marketing en publiciteit

Niet elke webshop heeft cryptocurrency als betaalmethode. Als jij dit dus wel hebt, mag je sowieso rekenen op extra klanten die op zoek zijn naar winkels zoals die van jou. Het is een meerwaarde voor klanten.

Als jij een van de enige webshops in jouw niche bent waar mensen met bitcoin kunnen betalen, zullen ze sowieso naar jou gaan. Hierbij komt ook nog dat specifieke cryptowebsites ook naar jou zullen verwijzen, wat gratis publiciteit betekent. En door de backlinks zal je ook nog eens je SEO-waarde verhogen.

Globaal

Cryptocurrency is een globaal betaalmiddel, waarmee mensen van over de hele wereld bij jou kunnen betalen. Dat geeft jou de mogelijkheid om een veel groter publiek aan te spreken, dat snel, goedkoop en veilig bij jouw webshop iets kan aankopen.

En wat denk je van landen waar er hyperinflatie is, en de lokale munteenheid dus waardeloos is geworden? Deze mensen zijn bijna genoodzaakt om op cryptocurrency over te stappen, wat uiteraard een gouden kans is voor de weinige webshops die dit aanvaarden.

Waarom zou je cryptocurrency niet aanvaarden?

Het grootste nadeel van cryptocurrency is dat de prijs van veel munten onstabiel is. Dat maakt ze een zeer goede investering, want de waarde kan soms op een paar weken tijd verdubbelen (of in elkaar zakken). Als webshopbeheerder houdt dat wel een risico in.

Je kan immers een product verkopen aan, pakweg, 5 keer cryptomunt Y, met een totale waarde van €10. Maar twee dagen later kan de prijs van cryptomunt Y gedaald zijn en heb je nog maar het equivalent van €4 over. Dan maak je verlies.

Natuurlijk kan je dit eenvoudig vermijden door je crypto gewoon meteen om te zetten in euro zodra je de betaling ontvangt, of in een stablecoin zoals Tether.

Waar verlopen betalingen met crypto al vlot?

Hoewel er een aantal grote bedrijven zijn die cryptocurrency aanvaarden, valt het op dat het vooral kleinere ondernemers zijn die dit betaalmiddel steeds vaker beginnen te omarmen. Dit opent immers deuren voor hen, en zorgt ervoor dat ze hun klantenbestand kunnen vergroten.

Er zijn ook al een heleboel specifieke webshops die crypto aanvaarden als betaalmiddel, zoals Thuisbezorgd, Bordspellenstore en Prijsbuster.

Waar loopt het nog vaak mis?

Cryptocurrency is natuurlijk niet 100% een succesverhaal. Er zijn ook heel wat sectoren waar betalingen met deze digitale munt nog stroef verlopen.

Het gaat dan voornamelijk om fysieke winkels die op locatie cryptocurrency willen aanvaarden, waarbij de hardware nog niet helemaal optimaal is. Het logistieke systeem voor cryptobetalingen staat nog niet altijd op punt. Zowel verkopers als klanten moeten nog wat zoeken naar hoe dit het beste zal werken.

Maar online is cryptocurrency bezig met een stevige opmars. Of het nu om online casino’s, videogameplatformen of webshops gaat, in de toekomst zal crypto zonder twijfel een belangrijke rol spelen in ons dagelijks online leven.

read more
InnovatiePromotieSoftware

6 Tips voor B2B websites – Het voordeel van een B2B webshop uitgelicht

6 Tips voor B2B websites – Het voordeel van een B2B webshop uitgelicht

1. Klantgerichte ervaring

Amazon.com zet de standaard voor het bieden van een uitzonderlijke e-commerce-ervaring en de online shopper van vandaag verwacht een Amazon-achtige ervaring, of ze nu winkelen voor zaken of plezier.

Hoewel er zeker verschillen zijn in ervaringen voor winkelaars in de detailhandel en B2B-kopers, moeten B2B-organisaties nog steeds intuïtief ontwerp, rijke inhoud en interactieve functionaliteit op hun websites gebruiken in de vorm van productaanbevelingen en trends op basis van eerdere zoekopdrachten, koopwaar op basis van vakanties of thema’s en gemakkelijke toegang tot eerdere bestellingen, accountinstellingen, profiel en verlanglijstjes.

2. Uitzonderlijke klantenservice

E-commerce biedt B2B-organisaties een uitzonderlijke kans om hun initiatieven op het gebied van klantenservice te verbeteren. E-commerce sites kunnen toegang bieden tot zelfbedienings portals met account-, order-, geschiedenis- en tracking informatie van klanten. Door integratie met het ERP-systeem van een organisatie kan een robuuste e-commerce site klantspecifieke producten, diensten en prijzen weergeven op basis van inloggegevens van klanten.

3. Verbeterde verkoop betrokkenheid

Uw fysieke verkoopteam zal ook profiteren van de lancering van een uitgebreide e-commerce-inspanning. Een b2b webshop of -portaal verbetert het inzicht van uw verkoopteams in klantorders, prijzen en geschiedenis tijdens het reizen of werken op afstand.

Met geautomatiseerd voorraadbeheer en het volgen van bestellingen, kunt u gegevens over uw e-commerce kanalen synchroniseren en uw klanten nauwkeurige updates verstrekken. Dit is een bewezen manier om transparantie te bevorderen, een snellere levering te garanderen en de klantervaring te verbeteren.

4. Mogelijkheid voor meerdere locaties

Hoewel we erkennen dat de huidige winkel tendensen meestal niet-lineair zijn, is het belangrijk om uw klanten een omnichannel-ervaring te bieden met een B2B e-commerce platform. Meestal gaan B2B-kopers van het ene apparaat naar het andere en over meerdere platforms terwijl ze zoeken naar de producten die ze nodig hebben.

Het lanceren van kanaal specifieke of co-branded e-commerce sites is eenvoudig met de juiste erp software. Deze mogelijkheid stelt u in staat om co-branded websites of microsites aan te bieden voor elk van uw distributeurs of belangrijke klanten, evenals sites die zich richten op een specifiek internationaal publiek door inhoud in alternatieve talen of valuta’s te presenteren.

5. Verhoogde verkoop door een B2B webshop

Een B2B e-commerce site helpt je niet alleen om nieuwe klanten te bereiken, het stelt je ook in staat om eenvoudig een geautomatiseerd cross-sell- en upsell-aanbevelingsprogramma te implementeren. Hiermee kunt u de verkoop verhogen door klanten op de site relevante suggesties te geven en hen aan te moedigen gerelateerde artikelen te kopen, of artikelen met meer functies en functionaliteiten.

Een goed ontworpen e-commerce platform voorziet uw klanten van de juiste informatie en vergemakkelijkt zo het bestelproces. Door selfservice-mogelijkheden te bieden, stellen B2B-e-commerce websites klanten in staat om gemakkelijk te bestellen of opnieuw te bestellen op basis van eerdere aankopen, inclusief onderhandelde prijzen en gepersonaliseerde voorkeuren. Dit verhoogt niet alleen de verkoop, maar verbetert ook de gemiddelde orderwaarden.

6. Analysemogelijkheden

B2B e-commerce biedt een perfect platform voor organisaties om uitgebreide analyse campagnes te lanceren. Via e-commerce kunnen organisaties eenvoudig marketingcampagnes, verkoopeffectiviteit, productmix, voorraad wisselingen, klant verkoopeffectiviteit en klantbetrokkenheid meten en evalueren. Google Analytics biedt het volgen van e-commerce, maar door analyses met uw ERP te integreren, krijgt u veel waardevollere gegevens met bruikbare inzichten.

Het voordeel van B2B e-commerce site-optimalisatie

Het gebruik van het juiste B2B e-commerce platform is de sleutel tot een verbeterde klantervaring en omzetstijging.

Logic4 is een gecentraliseerd, schaalbaar B2B ERP platform waarmee bedrijven e-commerce activiteiten op meerdere digitale contactpunten kunnen creëren en optimaliseren. Het platform is een combinatie van de content cloud, commerce cloud en intelligente cloud oplossingen.

read more