close
Bedrukte relatiegeschenken nog steeds hot!

De kracht van een bedrukt relatiegeschenk

Het is één van de oudste en bekendste manieren om reclame te maken: Een relatiegeschenk met je logo, bedrijfsnaam of boodschap erop gedrukt. Laat bijvoorbeeld een mok of een t shirt bedrukken met je beeldmerk en je hebt een cadeautje dat daadwerkelijk gebruikt wordt en waarmee je bedrijf regelmatig in beeld is.

Voordelen van een t shirt bedrukken

Er zijn vele mogelijkheden als het gaat om het bedrukken van textiel. Kies uit kleding die varieert van jacks tot keukenschorten en van onderbroeken tot slabbetjes. Maar er is één artikel dat er vanaf het begin bij was, en dat bij velen nog steeds op nummer 1 staat: het t shirt.

Wat zijn de voordelen van een bedrukt t shirt?

Om te beginnen is een bedrukking op textiel sowieso al een heel goed idee omdat mensen textiel niet snel zomaar weggooien. Daar komt bij, dat een t shirt altijd van pas komt. Is het niet om het dagelijks te dragen, dan toch wel om er in te klussen, te sporten of om het als pyjama te gebruiken. Als de bedrukking op het t shirt ook nog een beetje leuk is om te zien, zal het shirt vaak zichtbaar gedragen worden en komt jouw logo, bedrijfsnaam of boodschap heel vaak onder de aandacht.

Bedrukt t shirt is een voordelige optie

Een tweede voordeel is dat een bedrukt t shirt een voordelige optie is, zeker als je in aanmerking neemt hoe lang een t shirt meegaat. Het is natuurlijk te hopen dat het t shirt niet alleen onder de kleding of in bed gedragen wordt, want dan heb je wel erg weinig exposure. Het is dan ook even zoeken naar het juiste evenwicht tussen een duidelijke opdruk en een draagbare look. Kies in ieder geval voor een neutrale of rustige kleur t shirt in een kwaliteit, waarvan je denkt dat jouw doelgroep die wel zal willen dragen. Wit of zwart is natuurlijk altijd goed, waarbij wit wel het nadeel heeft dat het vrij snel verkleurt In de was.

Geschikt voor een grote doelgroep

Tot slot is een t shirt voor een zeer grote doelgroep geschikt. Eigenlijk zijn er geen mensen die nooit t shirts dragen. Natuurlijk moet de uitstraling van het t shirt wel overeenkomen met de boodschap die je als bedrijf wilt brengen. Een vijfsterrenhotel of een juwelier kan beter niet kiezen voor het allergoedkoopste materiaal, maar kan beter gaan voor een geborduurde print op een t shirt van zeer hoge kwaliteit. Maar afgezien van deze kanttekening, is het bedrukte t shirt alom inzetbaar voor marketingdoeleinden voor zowel commerciële- als voor non profit doeleinden. Denk bij dit laatste bijvoorbeeld aan ideële acties, politieke partijen, verenigingen, enzovoort.

Mok bedrukken

Een mok bedrukken is net zo’n “gouwe ouwe” als het bedrukte t shirt. Want ook al zijn er tegenwoordig honderden andere mogelijkheden om artikelen te bedrukken, waaronder allerlei gadgets en noviteiten, de mok blijft toch altijd fier overeind. En dat is niet voor niets. Want wij Nederlanders zijn nu eenmaal gretige koffiedrinkers en die koffie drinken wij het liefst uit een mok.

Een neutrale mok met een knallend logo

Als je kiest voor een neutrale mok, die lekker drinkt, zal deze, ongeacht de opdruk, veel worden gebruikt. En elke keer als de mok naar de mond wordt gebracht is jouw logo of bedrijfsnaam duidelijk te zien voor Iedereen in de omgeving van de koffiedrinker. In tijden waarin er veel thuis wordt gewerkt, is het verstandig om te zorgen voor een opdruk die luid en duidelijk aanwezig is en dus ook op het scherm goed overkomt. Een knaller van een logo dus, liefst op beide kanten van de beker, want sommige mensen zijn linkshandig en het zou jammer zijn als je logo daardoor niet zichtbaar zou zijn.

Lekker voordelig en veel exposure

Ook voor de mok geldt dat hij lekker voordelig is in verhouding tot de exposure die hij je oplevert. Zorg voor een aantrekkelijke opdruk op een mok met een neutrale of lichte kleur. En zorg dat die kleur ieder geval niet blauw is. Blauw laat voedsel (en drinken) er onaantrekkelijk uitzien en dat is het laatste wat je wilt bereiken.
Een leuke mok is, als relatiegeschenk, een echte klassieker en absoluut een blijvertje. Misschien niet het meest originele relatiegeschenk, maar wel heel effectief en daardoor onverminderd populair.