close
Meer bekendheid genereren door middel van SEO optimalisaties

Heeft u moeite met bezoekers naar uw webshop te lokken? Of zou u het bezoekersaantal wel een boost willen geven, alleen u weet niet precies hoe?

Als u verkeer naar uw online winkel kunt leiden, heeft u een grotere kans op meer conversies, verkopen en autoriteit in Google. Hierdoor wordt tevens uw webshop hoger in de zoekresultaten geplaatst, indien men naar uw product of dienst zoekt.

Maar manieren vinden om consumenten aan te moedigen in uw winkel te kopen kan een uitdaging zijn. En het wordt er niet eenvoudiger op als u concurreert met gevestigde retailers. In dit artikel hebben we een lijst samengesteld met manieren om bezoekers naar uw online winkel te leiden. U kunt voortbouwen op uw huidige succes en gaan concurreren met de grote jongens.

Optimaliseer uw webshop met de juiste zoekwoorden

SEO is een marketingtactiek die wordt gebruikt om uw webshop voor verschillende zoekwoorden in de resultaten van zoekmachines te laten verschijnen. Iedere keer wanneer iemand een zoekterm invoert in Google, verschijnt uw website in de topresultaten. Daarom is het belangrijk dat u uw online winkel optimaliseert voor verschillende zoekwoorden, aangezien dit een van de belangrijkste Google-rangschikking factoren is. En een goede plek om mee te beginnen, is kijken op welke zoektermen uw website al scoort.

U kunt dan zien waar uw online winkel scoort en welke zoekwoorden u moet optimaliseren. Als sommige van uw zoekwoorden bijvoorbeeld op de tweede pagina staan, kunt u hun positie eenvoudig verbeteren om op de eerste pagina te komen, waar ze veel klikken zullen ontvangen en dus meer bezoekers.

Gebruik sterke woorden

Gebruik sterke woorden in koppen om de CTR te stimuleren

Als u in de top 10 resultaten voor zoekmachines staat, maar geen verkeer ontvangt, komt dat waarschijnlijk doordat gebruikers niet op uw link klikken.

Krijg inzicht in uw klikfrequentie (CTR) voor verschillende zoektermen. Als een zoekwoord in de top 10 staat en een lage CTR heeft, probeer dan de koppen te wijzigen in sterkere zoekwoorden. U kunt krachtige woorden toevoegen om uw titels aantrekkelijker te maken en een emotionele reactie te activeren.

Creëer blogberichten over uw populaire producten

Het publiceren van consistente, waardevolle en alomvattende plezierige inhoud genereert verkeer naar uw webshop via bijvoorbeeld backlinks. Uw online winkel draait niet alleen om het verkopen van producten en diensten. In feite zijn de meeste consumenten op zoek naar meer dan alleen een winkel om iets te kopen. Als u zich nu afvraagt ​​welke onderwerpen u op uw website moet behandelen, kijk dan eens naar uw populairste producten. Omdat deze producten goed presteren in uw winkel, kunt u er blogposts omheen maken.

Dit moedigt niet alleen mensen aan om uw site te bezoeken, maar helpt ook bij uw inspanningen voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) van uw webshop.

Voer een weggeefactie uit

Wilt u een onmiddellijke toename van het verkeer? Zo ja, dan zijn weggeefacties een uitstekende manier om bezoekers naar uw site te trekken. Met deze acties kunt u ook uw sociale volgers een boost geven, uw merkbekendheid vergroten, leads verzamelen en uw e-maillijst uitbreiden. Dankzij weggeefacties richt u zich op een van de cialdini principes, wat gebruikers zal stimuleren om uw webwinkel te bezoeken of deel te nemen aan wedstrijden. U kunt meerdere beloningspunten aanbieden als ze uw bericht via sociale media delen, meer mensen uitnodigen om deel te nemen of een e-mailadres opgeven.

Optimaliseer uw online winkel voor de mobiele telefoon gebruiker

Hedendaags optimaliseren veel website eigenaren hun webwinkels alleen voor desktop en negeren ze andere apparaten. Dit resulteert in een slechte gebruikerservaring op mobiele apparaten en uw bezoekers vertrekken uiteindelijk. Om meer bezoekers te krijgen, moet u ervoor zorgen dat uw online winkel is geoptimaliseerd voor mobiel. Google is nu zelfs mobieler geworden, wat betekent dat websites die goed presteren op mobiele apparaten hoger worden gerangschikt dan websites die dat niet doen.

Dus als uw website niet mobielvriendelijk is, overweeg dan om het WordPress-thema te wijzigen in een thema dat mobiele apparaten ondersteunt. En om ervoor te zorgen dat gebruikers gemakkelijk en probleemloos door uw online winkel kunnen bladeren, kunt u Google AMP (versnelde mobiele pagina’s) instellen op WordPress.

Investeer in Google Ads

Investeer in Google Ads

Een van de snelste manieren om verkeer naar uw online marktplaats te leiden, is ervoor te betalen. Gelukkig kunnen zelfs mensen met een beperkt budget het zich veroorloven om voor wat advertenties te betalen met de linkbuilding tool Google Ads. Google Ads is een pay-per-click-advertenties methode die is ontworpen om meer mensen naar uw webshop te trekken. Dit betekent dat u bijvoorbeeld alleen voor uw advertentie hoeft te betalen wanneer iemand erop klikt, uw video bekijkt of uw bedrijf belt.

Er zijn verschillende manieren om van deze advertentiestrategie te profiteren:

  • Geeft de advertenties van uw e-commerce winkel weer in de zoekresultaten van Google
  • Geeft tekst- of banner advertenties weer in Gmail, op websites of in apps
  • Brengt videoadvertenties onder de aandacht op YouTube en target uw publiek op basis van hun interesses of demografische gegevens, waaronder leeftijd en locatie.
  • Promoot de app van uw online winkel op Android- en iOS-apparaten

Het is absoluut noodzakelijk om de prestaties van uw advertentiecampagnes goed bij te houden en deze te optimaliseren om uw ROI te verhogen. In sommige gevallen kan Google Analytics uw campagnes niet identificeren, waardoor ze minder effectief zijn.

Stel ten slotte uw pay-per-click-budget in voordat u live gaat, zodat u nooit uw toegewezen budget overschrijdt.

Voer een e-mail marketingcampagne uit

Het zou geen verrassing moeten zijn dat het samenstellen van een boeiende e-maillijst een van de meest effectieve methoden is om verkeer naar uw online winkel te leiden. Een van de grootste fouten die u kunt maken als eigenaar van een online winkel, is om u zo sterk te concentreren op het aantrekken van nieuwe klanten dat u alle anderen vergeet. U kunt e-mailcampagnes lanceren om nieuwe klanten te targeten die nog nooit eerder bij u hebben gekocht, bestaande klanten die in het verleden bij u hebben gekocht en zelfs verloren klanten die hun winkelwagentje ergens tijdens het aankoopproces hebben verlaten.

U kunt bijvoorbeeld nieuwe bezoekers aanmoedigen om zich aan te melden voor uw lijst, bestaande klanten targeten met gepersonaliseerde promotiecampagnes en zelfs verlaten klanten targeten om hun transacties te voltooien.

Als u een klant kunt overtuigen die van plan is uw site te verlaten om een ​​aankoop af te ronden, is de kans groter dat ze een goede recensie achterlaten op uw site of hun favoriete producten delen op hun sociale media pagina, wat allemaal helpt om extra mensen naar uw webshop te halen.

Tags : blogberichtenCTRgoogle ads