close
In een paar stappen naar een nieuwe webshop

Wil jij een nieuwe website voor jouw producten omdat deze niet meer voldoet aan de huidige eisen? Of simpelweg omdat hij niet meer goed genoeg aansluit op jouw bezoekers. In dit artikel lees je hoe je in een paar stappen tot een nieuwe website komt. Zodat jij meer conversie haalt uit jouw huidige webshop.

1. De potentie van jouw huidige webshop

Breng eerst in kaart welke potentie jouw website op dit moment heeft. Welke pagina’s krijgen veel bezoekers? En zetten deze pagina’s om tot een actie. Welke pagina’s leveren daadwerkelijk conversie op? Tot slot kijk je welke pagina’s ondersteunen in het proces naar aankoop. Zoals een over blog of een FAQ pagina. Zo weet je precies waar de huidige kansen liggen en welke pagina’s leiden tot conversie.

2. De toekomst van de webshop

Nu je weet wat de potentie is van jouw huidige webshop, is het goed om na te denken wat je eigenlijk in de toekomst wilt met deze nieuwe website. Want je wilt een webshop die ook in de toekomst nog steeds voldoet aan alle eisen. Denk dus toekomstgericht en zorg ervoor dat je uiteindelijk een webshop maakt die weer jaren vooruit kan.

3. De 5 belangrijke pagina’s

Bouw jouwe nieuwe webshop uit vanuit de vijf belangrijkste pagina’s. Denk eens goed na welke 5 pagina’s het belangrijkste zijn voor jouw nieuwe website. Stel je voor jouw webshop mocht maar bestaan uit 5 pagina’s. Wat is dan de kern van de webshop? Grote kans dat je zegt dat dit de homepage, over ons pagina, contactpagina, een productpagina en categoriepagina zijn. Start de bouw van de nieuwe webshop ook vanuit deze kern. Dit zijn de belangrijkste pagina’s voor jouw digitale omgeving.

4. De juiste functies aan jouw webshop

Een webshop met leuke functies en features is leuk, maar wanneer een website teveel kan, levert het geen conversies op. Maak het niet te moeilijk voor een klant en zorg ervoor dat je alleen functies toevoegt, die daadwerkelijke waarde hebben voor jouw bezoeker. Kies zorgvuldig uit alle functies die er bestaan voor een webshop.

5. Zet je oude webshop goed over

Een nieuwe webshop is leuk! Maar je hebt in het verleden hard gewerkt aan jouw posities binnen Google. Je wilt deze niet kwijt. Daarom is het slim om de juiste redirects in te stellen. Doe je dat niet dan verlies je alle goede posities binnen Google. Alle werkzaamheden van zoekmachine optimalisatie zijn binnen 1 klap weg wanneer je dit niet goed doet.

6. Testen en testen en de juiste partij

Tot slot is het van belang dat je voor de juiste partij kiest. Ook moet je tot het allerlaatste moment blijven testen. Een nieuwe webshop moet goed werken. De juiste partij is daarom ontzettend belangrijk. Zet dus zeker niet zomaar iets live en kies voor een partij die jou echt begrijpt. Alleen op deze manier kom jij tot een mooie nieuwe webshop. Een goede online marketing partner gaat je zeker helpen.

Tags : eigen webshop