close
Optimaliseren

Hoe deel je een webshop in om meer verkoop te genereren

Webshop indeling

Het maken van een webshop is een complex geheel. Alles moet kloppen, want je wilt uiteindelijk dat de bezoeker een actie verricht, verkoop. Hoe krijg je dit voor elkaar?

De homepagina

De homepagina is de plek om de identiteit van de website neer te zetten. Waarschijnlijk klinkt dit allemaal vanzelfsprekend, maar de identiteit van het bedrijf en daarmee ook webshop moet overal terugkomen. Alleen op deze manier zal je het gewenste imago, het beeld dat de bezoeker van jou heeft, bereiken. Wanneer je dit hebt vastgesteld kan je pas aan de slag met het webdesign en vervolgens content invulling. Door deze manier van werken zal de identiteit door de gehele website verwerkt zitten.

Webshop indeling

Wanneer je een goede webshop wilt hebben en dit ook uitstralen zijn er twee sleutelwoorden; vertrouwen en overzicht.

Vertrouwen

Vertrouwen spreekt eigenlijk voor zich. Je wilt jouw website bezoekers aanzetten tot een actie. Niet zomaar een actie, maar verkoop. Zij moeten bereid zijn om deze aankoop bij jou te doen en hiervoor is vertrouwen nodig. Wie gaat er geld uitgeven bij een webshop die er niet professioneel uitziet? Dan ga je wel naar een andere webshop waar ze een soort gelijk product verkopen. Kortom, vertrouwen is een must.

Overzicht

Overzicht is een goede tweede. Zorg ervoor dat het de bezoeker zo min mogelijk moeite hoeft te doen om de aankoop te voltooien. Hoe meer stappen hier tussen zitten, hoe groter de kans op irritatie en afhaken. Je loopt hierdoor verkoop mis en dat is zonde. Zorg voor een goede website structuur. Hoe ga je de navigatie indelen enz. Pas op! Staar je niet blind op je eigen structuur. Sommige aspecten van een webshop zijn nou eenmaal zo. Denk hierbij aan zoekfuncties, winkelmanden en categorieën. Voer je deze “standaard” aspecten niet door in de webshop dan zullen de bezoekers je website niet goed begrijpen en afhaken.

Productpagina

Een goede productpagina zorgt ervoor dat de bezoeker wordt overtuigd. Hoe doe je dit? Er zijn een aantal aspecten waaraan je moet denken bij het maken van een productpagina:

  • Afbeeldingen van het product, meerdere afbeeldingen zijn beter.
  • Filters zoals kleur, maat enz.
  • Waarom dit product kopen?
  • Betaalmogelijkheden op de webshop: betaalknop of winkelmandknop.
  • Aanvullende informatie om het product zo volledig mogelijk te omschrijven.
  • Indeling pagina, waar zet je wat? Sommige aspecten wil je niet pas zichtbaar hebben wanneer je scrollt.
Tags : leadsverkopenwebshop