close
Webshop hoger in google

Stel je hebt een geniaal idee en je wilt je nieuwe producten online gaan verkopen. Er zijn dan heel wat stappen die je kunt gaan doorlopen om hiermee te beginnen. Zodra je weet wat voor producten of diensten je gaat aanbieden online ben je klaar om je webshop te gaan bouwen. En ook nog belangrijker: hoe zorg je er voor dat je goed gevonden wordt in Google?

Kwalitatief goede webshop

Als je een beetje handig bent met bepaalde software dan zou je zelf kunnen kijken of je met bijvoorbeeld WordPress een leuke webshop kunt maken. Dit kun je eenvoudig doen door een domeinnaam te registreren en te koppelen aan een hosting. Daarna zou je er voor kunnen kiezen om een bestaande skin aan te schaffen voor een klein bedrag dat je vervolgens installeert. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een webshop te laten maken. Maar het belangrijkste is dat alle on site instellingen goed staan. Hierdoor het al voor Google al een streepje voor.

Zorgen voor genoeg inkomende links

Dit proces moet altijd in beweging zijn. Je hebt elke maand nieuwe linkjes nodig. Hierdoor vindt Google jouw webshop waardevol genoeg. Dit komt omdat er dus door meerdere websites over je ‘gesproken’ wordt. Hierdoor ben je in de ogen van Google interessant voor bezoekers. Het vergaren van deze linkjes kun je zelf doen, maar dit is best tijdrovend. Om het voor jezelf makkelijk te maken kun je eenvoudig en snel startpagina linkjes kopen. Daarnaast zou er ook tal van mogelijkheden om te adverteren, denk aan adverteren.goedbegin.nl. Het kost dus wel wat maar als je kijkt hoeveel tijd je er mee bespaard is het zeker het overwegen waard.

Inzet van socials en customer journey

Naast een goede webshop die technisch op orde is met goede landingspagina’s en veel inkomende linkes, wil je ook actief zijn op socials. Ga er eens voor zitten om een community te maken op Facebook en Instagram. Dit kan even duren maar hier hecht Google veel waarde aan en zal bijdragen in een hogere rankring in Google. Als laatste zou je kunnen kijken naar de customer journey van je webshop. Ofwel: waar en hoe komt de bezoeker op je webshop terecht en welk (gewenst) pas gaat deze bewandelen. Zijn er genoeg call to actions en is de structuur van de site gewenst en optimaal zodat de bezoeker niet snel weer weg zal gaan. Ook een aantrekkelijk design en websitestructuur zal in de smaak vallen bij de crawl bots van Google waardoor je hoger in Google komt. Succes!

Tags : google